Hoppa till innehållet

Kineserna får svenskt fika

Wayne’s Coffee har kastat sig in på världens tuffaste kaffemarknad – Kina. Med slagord som ”We love fika” och ekologiska köttbullemackor ska den svenska kafékedjan vinna kinesiska hjärtan. Men bedömare är skeptiska till att Wayne’s koncept är vasst nog.
KAFFESUGNA. Mikael Komorowski, vice vd for Wayne’s i Kina, och Shuang Li, vd för Waynes i Kina samt chef för kinesiska masterfranchisetagaren Jucheng, ser en framtid för svensk fika i Kina.
KAFFESUGNA. Mikael Komorowski, vice vd for Wayne’s i Kina, och Shuang Li, vd för Waynes i Kina samt chef för kinesiska masterfranchisetagaren Jucheng, ser en framtid för svensk fika i Kina.Foto: Johan Nylander
Wayne's Coffee
Wayne's Coffee

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera