Hoppa till innehållet

Dumma idén var genidrag

Med ”freak facts” och en helt ny organisation har kreativa chefen och vd:n Andreas Dahlqvist, som rekryterades tillbaka från USA, snabbt satt sin prägel på reklambyrån Nord DDB.  Nu hoppas han på prisregn i internationella tävlingar för årets hittills mest omtalade svenska kampanj.
VILL ÖVERRASKA. ”Trenden nu går mot att göra precis tvärtom”, säger Andreas Dahlqvist om att bryta med den äldre skolan inom reklam där man ska kontrollera varumärket och inte ta risker.
VILL ÖVERRASKA. ”Trenden nu går mot att göra precis tvärtom”, säger Andreas Dahlqvist om att bryta med den äldre skolan inom reklam där man ska kontrollera varumärket och inte ta risker.Foto: Emma-Sofia Olsson
VIRALT 1. Snoop Dogs uppmärksammade namnbyte till Smoooth Dog …
VIRALT 1. Snoop Dogs uppmärksammade namnbyte till Smoooth Dog …

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera