Hoppa till innehållet

»Jag växte upp på internet«

Fotografen, regissören och konstnären Arvida Byström har publicerat sina foton på nätet sedan hon var tolv år.

Nu gör hon reklamkampanjer för några av världens största klädkedjor och ger ut fotoboken Pics or it didn’t happen: Images banned from Instagram.

”Den som bestämmer vad som får synas på internet styr också på ett sätt våra tankar”, säger hon.

Arvida Byströms kreativa karriär på nätet lockar de stora modebolagen.
Arvida Byströms kreativa karriär på nätet lockar de stora modebolagen.Foto: Foto: Evelina Carborn
Arvida Byström.Foto: Evelina Carborn
TONÅR. ”Jag har alltid älskat färgen rosa, även när jag var 14 år och emo.”Foto: Frilans Fotograf
PORTFOLIO. , Pamela Anderson plåtad som modell för klädmärket Missguided.Foto: Frilans Fotograf
Arvida Byström har bland annat gjort reklam med Zara Larsson för H&M.Foto: Frilans Fotograf
Detaljbild från konstprojektet Peaches.Foto: Frilans Fotograf
Arvida Byström ligger bakom Monkis kampanj för menskoppar.
Arvida Byström ligger bakom Monkis kampanj för menskoppar.Foto: Frilans Fotograf

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera