Hoppa till innehållet

”Tommy is for everybody” – mannen bakom succémärkets comeback

Hur gör man ett urvattnat modevarumärke hett igen? Digitala innovationer, kändissamarbeten och skrotade flaggskeppsbutiker är några av de åtgärder som Tommy Hilfigers vd Daniel Grieder tagit till.

Bakom Tommy Hilfigers uppsving står en 57-årig schweizare, bosatt i Amsterdam: Daniel Grieder. På bilden ser vi även supermodellen Gigi Hadids Tommy Hilfiger-kollektion, som släpptes i fjol, och som blev en stor försäljningssuccé.
Bakom Tommy Hilfigers uppsving står en 57-årig schweizare, bosatt i Amsterdam: Daniel Grieder. På bilden ser vi även supermodellen Gigi Hadids Tommy Hilfiger-kollektion, som släpptes i fjol, och som blev en stor försäljningssuccé.
Sedan designern Tommy Hilfiger startade sitt klädmärke i New York 1985 har märkets popularitet varierat kraftigt.
Sedan designern Tommy Hilfiger startade sitt klädmärke i New York 1985 har märkets popularitet varierat kraftigt.Foto: SPLASHNEWS.COM
På 1990-talet var en av Hilfigers stjärnor artisten Aaliyah.
På 1990-talet var en av Hilfigers stjärnor artisten Aaliyah.

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera