Hoppa till innehållet

Svenskan som fick Indien att älska vin – har 65 procent av marknaden

2007 flyttade Cecilia Oldne till Indien för att försöka få världens näst folkrikaste land att börja älska vin. Nu producerar hennes vinföretag Sula ­Vineyards över tolv miljoner vinflaskor per år – och står därmed för 65 procent av marknaden i Indien.

”Det var inte många kvinnor som arbetade med alkohol i Indien, men det ville jag ­förändra. Jag ville bli en förebild”, säger Cecilia Oldne.
”Det var inte många kvinnor som arbetade med alkohol i Indien, men det ville jag ­förändra. Jag ville bli en förebild”, säger Cecilia Oldne.Foto: Josefine Stenersen
Foto: Josefine Stenersen
Foto: Josefine Stenersen
Foto: Josefine Stenersen
”Det var inte många kvinnor som arbetade med alkohol i Indien, men det ville jag ­förändra. Jag ville bli en förebild”, säger Cecilia Oldne.
”Det var inte många kvinnor som arbetade med alkohol i Indien, men det ville jag ­förändra. Jag ville bli en förebild”, säger Cecilia Oldne.Foto: Josefine Stenersen

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera