Hoppa till innehållet

Hon golvar konkurrenterna i reklambranschen

Forsman & Bodenfors är en av världens bästa och mest belönade reklam­byråer i världen. Men ­vilken roll spelar en anrik reklambyrå i ett digitali­serat samhälle i ständig utveckling? ”Vi är konkurrens­medlet”, säger nya vd:n Silla Levin . Nu öppnar byrån kontor i Singapore.
IDÉMÖTE PÅ ”GOLVET”. Forsman & Bodenfors vd Silla Levin omgiven av sina kollegor, från vänster Kalle Åkestam, Amat Levin, Andrea Sundström, Agnes Stenberg Schentz, Axel Söderlund och Martina Carlsson.
IDÉMÖTE PÅ ”GOLVET”. Forsman & Bodenfors vd Silla Levin omgiven av sina kollegor, från vänster Kalle Åkestam, Amat Levin, Andrea Sundström, Agnes Stenberg Schentz, Axel Söderlund och Martina Carlsson.Foto: Jesper Frisk
”Jag kan ju i backspegeln se att jag jobbade på olika reklamkoncept som jag nu tycker är genomsunkiga, som Björn Borgs ”myths of Sweden” som bara gick ut på ironi och blonda svenska tjejer.”
”Jag kan ju i backspegeln se att jag jobbade på olika reklamkoncept som jag nu tycker är genomsunkiga, som Björn Borgs ”myths of Sweden” som bara gick ut på ironi och blonda svenska tjejer.”Foto: Jesper Frisk
UPPDRAGSGIVARNA. Volvo, här den hyllade kampanjen Epic split från 2014, ...
... det ­japanska hudvårds­­märket SK-II ...
... och svenska kläd­jätten H&M hör till Forsman & ­Bodenfors kunder.
LAGANDAN VIKTIGAST. ”Vi är ju väldigt mycket en ­spegling av det svenska samhället som är demo­kratiskt och o-hierarkiskt”, säger Silla Levin, här tillsammas med Kalle Åkestam, Axel Söderlund, ­Martina Carlsson, Johan Fredriksson och Marcus Hägglöf.
LAGANDAN VIKTIGAST. ”Vi är ju väldigt mycket en ­spegling av det svenska samhället som är demo­kratiskt och o-hierarkiskt”, säger Silla Levin, här tillsammas med Kalle Åkestam, Axel Söderlund, ­Martina Carlsson, Johan Fredriksson och Marcus Hägglöf.Foto: Jesper Frisk

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera