Billie Eilish, född 2001, fnissar och mumlar något, plockar hörbart ut sin tandställning, säger ”This is the album” och börjar sedan sjunga den vidunderliga Bad guy, med textraden om att hon kanske kommer att förföra din pappa.
Billie Eilish är för evigt inskriven i musikhistorien som den första artist född på 2000-talet som har toppat albumlistan i USA.
Vad Billie Eilish har åstadkommit under 2019 är något som varit en del av popmusikens själ sedan dess födelse på 1950-talet, men blivit allt mer sällsynt i modern tid. Billie Eilish, 17 år, har fått oss i den äldre generationen att känna oss väldigt gamla.
Att lyckas med det i dag, i en tid när ingen längre vill åldras, är sannerligen inte lätt.
50-åringar i dag klär sig som 10-åringar i keps och sneakers. Gamla band återbildas och turnerar på nytt. Decennium försvinner aldrig utan paketeras om och lanseras nytt. Efter nostalgikonserter om 1970- och 1980-talen är den senaste trenden att minnas sitt 1990-tal.
Men Billie Eilish har verkligen inneburit ett generationsskifte – ett hörbart generationsskifte – både vad det gäller ploppljudet från tandställningen och soundet på debutalbumet When we all fall asleep, where do we go?.
Den andra person som gjort störst avtryck under 2019 är också född på 2000-talet.
Det har sagts mycket om Greta Thunberg, född i januari 2003, men vidden av hennes genomslag blir extra tydligt om man betraktar det ur just ett popperspektiv.
När engelska musiktidningen Q magazine i sin årssammanfattning ber en rad musiker sammanfatta året 2019 är det ett namn som dyker upp hela tiden: Greta Thunberg.
Storbritanniens i dag viktigaste band, The 1975, gjorde i somras en låt där sångaren Matty Healy avstod från att sjunga och i stället överlät mikrofonen till Greta Thunberg.
Disjockeyn Fatboy Slimboy hade vid millennieskiftet en gigantisk hit med låten Right here, right now. När Greta Thunberg råkade använda just den frasen i sitt tal i FN i september var det en perfekt anledning för Fatboy Slim att göra en mix av Greta-talet och sin dansgolvsklassiker.
Youtube-klippen där Fatboy Slim får arenor att explodera till rösten av en svensk 16-årig aktivist hade så sent som i fjol varit omöjliga att ens fantisera om.
När Polarpristagen Björk nu på söndag 8 december tar sin turné Cornucopia till Globen i Stockholm kommer konserten att avslutas med en filmad sekvens med Greta Thunberg.
Albumaktuella Coldplay har sagt att de inte kommer att turnera igen förrän bandet hittat ett mer klimatvänligt sätt att göra det. Det beslutet hade aldrig tagits utan Greta Thunberg.
Alla som gör något i dag, inte bara inom politik utan inom ekonomi och underhållningsvärlden, kommer förr eller senare att få navigera runt Greta Thunberg.
I medier har det blivit populärt att problematisera fenomenet Greta Thunberg, att försöka hitta fel, att påpeka förenklingar i resonemang, poängtera att frågan ”är mer komplex än så” och så vidare.
Att ha åsikter om den som gör något, i stället för att ha åsikter om alla som inte gör något, är tyvärr inte ovanligt.
Men alla åsikter i världen kan inte förändra faktum: en 16-årig svensk aktivist med asperger har under 2019 förändrat världen.
Vid sidan av Billie Eilish och Greta Thunberg är det tv-serier som haft det största genomslaget under året.
På middagar fungerar inte längre musik eller litteratur eller film som diskussionsämnen som alla kan ta del av. Ingen lyssnar på samma sorts musik. Allt färre läser böcker eller går på bio.
Men säg Netflix eller HBO och hela middagsbordet blir engagerat.
Johan Rencks Chernobyl var en inte bara en oförglömlig dramaserie, utan förändrade hur vi i dag ser på och talar om kärnkraft.
Ingenting är nytt i Chernobyl. Allting som i HBO-serien berättas om kärn-kraftsolyckan i Tjernobyl 1986 har varit känt sedan tidigare – eller borde ha varit. Allting finns dokumenterat i böcker, artiklar och dokumentärer.
Men fiktion och bildkonst kan få oss att förstå genom att känna.
På samma sätt går det inte att längre läsa en nyhet om en våldtäkt utan att tänka på scener i Netflix-serien Unbelievable.
Årets bästa fiktiva karaktär var annars Greg The Egg i HBO:s serie om en miljardärsfamilj, Succession. Det är lätt att känna för en karaktär som aldrig kan slappna av, utan försöker hitta de rätta orden för att överleva ännu en dag.