Hoppa till innehållet

Kvickt men kort – nya motorn har 110.000 skäl emot sig

Volvo XC40 blev på goda grunder Årets bil 2018. Design, komfort och körglädje är egenskaper som juryn föll för och som fortfarande håller.

Nu är det dags för Volvos minsting bland de nya modellerna att få en hybriddrivlina. Frågan är om det räcker för att bilen ska kännas lika het nu som vid lanseringen?

Till skillnad från de större hybriderna som byggs på SPA-plattformen är XC40-hybriden inte fyrhjulsdriven.
Till skillnad från de större hybriderna som byggs på SPA-plattformen är XC40-hybriden inte fyrhjulsdriven.Foto: Carl-Johan Lejland
Till skillnad från de större hybriderna som byggs på SPA-plattformen är XC40-hybriden inte fyrhjulsdriven.Foto: Carl-Johan Lejland
Interiören i Volvo XC40 T5 Twin Engine har det mesta gemensamt med biltillverkarens större modellerFoto: Carl-Johan Lejland
Batteriet uppges räcka till eldrift i 5 mil, men räkna med kring 4 mil om du kör lugnt.
Batteriet uppges räcka till eldrift i 5 mil, men räkna med kring 4 mil om du kör lugnt.Foto: Carl-Johan Lejland

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera