Hoppa till innehållet

Vägen till Volvos vinnare

Det finns människor som hävdar att varje lansering av en ny modell från Volvo handlar om liv eller död. De har naturligtvis fel. Saken är mycket viktigare än så.
Di Weekend kan i dag berätta om projektet bakom nya XC60, om de svåra besluten, om en ny självsäkerhet – och om hur en futtig millimeter eller blygsamma 70 kronor kan spela en avgörande roll.

”Det finns en ny stolthet i företagets kultur, något som det krävdes en kinesisk ägare för att locka fram”, skriver Håkan Matson om nya Volvo XC60.
”Det finns en ny stolthet i företagets kultur, något som det krävdes en kinesisk ägare för att locka fram”, skriver Håkan Matson om nya Volvo XC60.Foto: Foto: Håkan Matson
”Det finns en ny stolthet i företagets kultur, något som det krävdes en kinesisk ägare för att locka fram”, skriver Håkan Matson om nya Volvo XC60.Foto: Håkan Matson
Klassledande interiör, och många likheter med storebror XC90.Foto: Håkan Matson
Skärm med kamerabild som underlättar i trånga passager.Foto: Håkan Matson
Korta överhäng har gjort varje millimeter viktig.Foto: Håkan Matson
Den böjda träpanelen fick underleverantörerna att klia sig i huvudet.Foto: Håkan Matson
Enkel och ren design som imponerar.Foto: Håkan Matson
Högtalare från välrenommerade Bowers & Wilkins​.Foto: Håkan Matson
Volvoveteran – Karl-Johan Ekman.
Volvoveteran – Karl-Johan Ekman.Foto: Volvo

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera