Hoppa till innehållet

Omöjligt uppdrag för offroad-ikonen

Körupplevelsen i nya Defender 110 är ljusår från den charmigt kärva företrädaren. Det skriver Di Weekends motorredaktör Carl-Johan Lejland.
BRUKSFORDON? Synliga skruvhuvuden och inredningsdetaljer i neopren signalerar att nya Defender tål tuffa tag. Men med luftfjädring finns här också lyxig komfort, ljusår bättre än i gamla Defender. Den adaptiva fjädringen gör också att bilen kan höjas till en markfrigång på 29 centimeter.
BRUKSFORDON? Synliga skruvhuvuden och inredningsdetaljer i neopren signalerar att nya Defender tål tuffa tag. Men med luftfjädring finns här också lyxig komfort, ljusår bättre än i gamla Defender. Den adaptiva fjädringen gör också att bilen kan höjas till en markfrigång på 29 centimeter.Foto: Carl-Johan Lejland
Foto: Carl-Johan Lejland
Land Rover Defender, sthlm 2020
Land Rover Defender, sthlm 2020Foto: Carl-Johan Lejland

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera