Hoppa till innehållet

Elbilsracet hårdnar

Äntligen! Elbilarna är fortfarande i minoritet på bilsalongen i Genève, men efter åratal av fina ord och löften finns de i år på plats i hyggligt antal. Ett tecken i tiden är att pionjären Tesla inte håller till inne i mässhallen, utan låter de etablerade ­tillverkarna köra elbilsloket i år.
Porsche Mission E Cross är än så länge ett koncept, men förmodligen ganska nära produktion. Modellen är i princip en lite högre version av den elbil Porsche ska lansera nästa år.
Porsche Mission E Cross är än så länge ett koncept, men förmodligen ganska nära produktion. Modellen är i princip en lite högre version av den elbil Porsche ska lansera nästa år.Foto: Carl-Johan Lejland
BMW i3 lanserades 2013 och är redan en modern klassiker. Nu med längre räckvidd: 30 mil.
BMW i3 lanserades 2013 och är redan en modern klassiker. Nu med längre räckvidd: 30 mil.Foto: Carl-Johan Lejland
Hondas lilla Urban EV Concept ska byggas nästa år och ser perfekt ut för trång stadstrafik. Hoppas designen inte förändras från koncept till färdig bil.Foto: Carl-Johan Lejland
Men vad händer om det regnar? Jo, vattnet rinner ut genom hål i golvet. Morgan EV3 erbjuder en lekfull körupplevelse.Foto: Carl-Johan Lejland
Smart EQ Fortwo är som gjord för stadstrafik på el. EQ är Mercedes märke för kommande våg av elbilar.Foto: Carl-Johan Lejland
Accelerationen i Jaguar I-Pace är inte lika snabb som i Teslas värstingar, men räcker ändå långt: 0–100 km/tim på 4,8 sekunder.
Accelerationen i Jaguar I-Pace är inte lika snabb som i Teslas värstingar, men räcker ändå långt: 0–100 km/tim på 4,8 sekunder.Foto: Carl-Johan Lejland

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera