Hoppa till innehållet

Biltest: Jaguar XF Sportbrake

Det är inte alltid lätt att vara fundamentalist, en sådan där som tycker att en skomakare borde förbli vid sin läst och att också små avvikelser från den enda sanna linjen är av ondo.
Kort sagt: jag har svårt att acceptera en kombi från Jaguar, som den nya  Jaguar XF Sportbrake.

XF Sportbrake är byggd på samma tekniska bas som lillebror XE, men har i den här versionen en stark dieselmotor på 240 hk.
XF Sportbrake är byggd på samma tekniska bas som lillebror XE, men har i den här versionen en stark dieselmotor på 240 hk.Foto: Foto: Håkan Matson
XF Sportbrake är byggd på samma tekniska bas som lillebror XE, men har i den här versionen en stark dieselmotor på 240 hk.Foto: Håkan Matson
Interiören är traditionell, men känns inte lika lyxig som flera konkurrenter i klassen.Foto: Håkan Matson
Lastutrymmet är stort (565 liter) och lättlastat. Bra med olika möjligheter till förankring av lasten.Foto: Håkan Matson
Jaguar är ett av världens starkaste varumärken och har också haft en bra tillväxt de senaste åren – men det beror i huvudsak på suven F-Pace.Foto: Håkan Matson
Individuell inställning av värmen i baksätet ger extra plus.
Individuell inställning av värmen i baksätet ger extra plus.Foto: Håkan Matson

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera