Hoppa till innehållet

Racingstjärnans klockor till salu

​Klockkvaliten på Kaplans Auktioner den 12 november erbjuder både klassiska och intressanta vintageklockor. Och i år även tre objekt som samtliga varit i Ronnie Petersons familjs ägo.

TILL SALU. Rolex Day-Date från 1978 som tillhört Ronnie Peterson. Säljs via Kaplans Auktioner.
TILL SALU. Rolex Day-Date från 1978 som tillhört Ronnie Peterson. Säljs via Kaplans Auktioner.Foto: Björn Dahlgren

En av klockorna som ska gå under klubban är en Rolex Day-Date från 1978 som den svenske racingstjärnan själv bar. Klockan, som är i 18 karats guld och mäter 36 mm, beskrivs vara i mycket bra skick och utropspriset ligger på 100 000 kronor.

Den andra Rolexklockan från Petersons familj är en Datejust som Ronnie Peterson, via racingkollegan Sir Jackie Stewart, beställde åt sin mamma Maj-Britt Peterson 1972. Även den klockan är i 18 karats guld och utropspriset ligger på 26 000 kronor.

Den tredje klockan är en Heuer Carrera från 1972, en klassiker i motorsportkretsar. Klockan har tillhört Ronnie Petersons pappa Bengt Peterson som fick den i 60-årspresent. Utropspriset ligger på 130 000 kronor.

Kaplans räknar med att Petersonfamiljens klockor kommer att dra till sig stort intresse, och inte bara från svenska samlare.

”Det har visat sig många gånger tidigare att klockor med så här pass unik proveniens kan generera en mycket intressant budgivning”, kommenterar Georgios Batselas, chef för Kaplans klockvärdering.

Ronnie Peterson​ tog tio segrar i formel 1 innan han dog efter en olycka på den italienska Monzabanan 1978.

Innehåll från SuperOfficeAnnons

Så kan AI-drivet CRM stärka banden med kunden

I en snabbt föränderlig värld utmanas många företag av ökande konkurrens, där kundlojalitet är en stor fråga. Företaget SuperOffice tar nu CRM till en ny nivå, med hjälp av AI.
– Vår produkt leder till ökad effektivitet, bättre kundupplevelser och träffsäkrare försäljning, säger Mathias Sognefors, vd på SuperOffice i Sverige. 

Företag som lyckas bygga starka relationer med sina kunder och erbjuda överlägsna produkter och tjänster har ofta fördelar gentemot sina konkurrenter. Många företag tar idag olika CRM-system till hjälp för att administrera och kommunicera med sina kunder. Nu presenterar techföretaget SuperOffice andra generationens AI i deras marknadsledande CRM-plattform. 

– Det här systemet är kraftfullt när det gäller att förenkla arbetsprocesser. Det är också ett fantastiskt verktyg för att utveckla, vårda och sälja till befintliga kunder och självklart även vid nyförsäljning, säger Mathias. 

Effektivare vardag 

SuperOffice CRM är baserat på en välkänd OpenAI Service och kommer som en färdig lösning vad gäller funktioner och gränssnitt.

SuperOffice CRM öppnar för ökad effektivitet och bättre kundupplevelse genom: 

Insikter I ett chatfönster kan användaren ställa frågor, få hjälp med sina arbetsuppgifter och inhämta information om kunden från den interna databasen. Systemet kan även scanna av internet och presentera relevant information. 

Textgenerering Användaren får färdiga textförslag för att kommunicera med befintliga och potentiella kunder, till exempel via mail eller inbjudningar. 

Sammanfattning Produkten passar utmärkt för att sammanfatta information, i till exempel mailtrådar. Detta underlättar och snabbar upp ärendehantering, kommunikation med kunden och även överlämning till andra medarbetare. 

En annan intressant tillämpning inom CRM är att generera automatiserade analyser och göra prognoser över kundens framtida beteende. Detta ger i sin tur bra input för hur företagen ska agera i sina kontakter med kunden. 

Kundanpassad försäljning 

– Vårt CRM underlättar mer proaktiv och värdeskapande försäljning. Genom personaliserade budskap har man möjlighet att nå igenom bruset och kommunicera med kunden på dennes villkor. Men det ställer också högre krav på att säljare och kundtjänst/supportpersonal kan leverera den kunskap och det djupa engagemang som kunden önskar, fortsätter Mathias.

SuperOffice AI Lab 

Under 2024 bjuder SuperOffice löpande in kunder att gratis prova det nya AI-drivna CRM-systemet.  

 – Vi ser att intresset för produkten är stort. Många är nyfikna på hur de kan dra nytta av tekniken i sin dagliga verksamhet, säger Filip Norman, Product Manager. 

 Under 2024 beräknar företaget gå från pilotfas till att sjösätta produkten på marknaden.  

 –Vårt mål är att alltid vara relevanta för kunderna i deras digitala resa. Därför följer vi trenderna inom AI noga. AI är här för att stanna och det kommer att påverka oss alla i vardagen. Mitt tips till företagen är att höra av sig till oss för att ta reda på hur AI effektivisera deras verksamhet redan idag, avslutar Filip.   

Om SuperOffice 

SuperOffice tillhandahåller affärskritiska mjukvarulösningar för CRM (Customer Relationship Management) som hjälper företag att förbättra sina intäkter och lönsamhet, minska kostnaderna och öka kundlojaliteten. 

Grundat 1990 

Huvudkontor i Oslo, Norge med kontor i 7 europeiska städer 

I Sverige finns kontor i Stockholm och Göteborg 

240+ anställda 

5000+ kunder 

www.superoffice.se   

 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med SuperOffice och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera