Hoppa till innehållet

Prince lämnade inget testamente

Popartisten Prince dog utan att lämna något testamente efter sig. Det visar dokument som hans syster, Tyka Nelson, lämnat till rätten i Carver County i Minnesota.

Prince Rogers Nelson lämnade inget testamente efter sig.
Prince Rogers Nelson lämnade inget testamente efter sig.Foto: TT

Artistens syster skriver att Prince levde ensam utan partner och barn, och att hon inte känner till att det skulle finnnas något testamente. Enligt listan på arvingar finns förutom Tyka Nelson också fem halvsyskon, rapporterar New York Times.

Att dela upp tillgångarna i dödsboet kan bli en intrikat process, Prince använde sig under sin karriär av en lång rad olika juridiska ombud och skötte i flera fall även förhandlingarna med musikbolag på egen hand. I Minnesota har halvsyskon dessutom lika rätt till arvet som helsyskon, vilket skulle kunna leda till splittringar mellan arvingarna.

Juristen Howard E. King, som representerat Prince, säger att det kan bli svårt att få en rättvis värdering av tillgångarna i dödsboet.

För två år sedan tog Prince över rättigheterna för sin egen låtkatalog och skrev på ett nytt avtal med sitt skivbolag. Efter att han dog har 650.000 Prince-album sålts, bara i USA.

Förutom all musik han skapade ägde Prince även fastigheter i Minnesota, bland annat studion Paisley Park där det ska finnas en uppsjö av outgivna låtar.

1996 fick Prince och Mayte Garcia en son, som dock dog strax efter födseln. Paret skilde sig 1999.

Innehåll från Link MobilityAnnons

Automatiserad kommunikation skapar bättre kundrelationer

Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.
Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.

Att en personlig kommunikation skapar bättre kundrelationer säger sig självt, men genom att automatisera flera steg genom kundresan kan ni dessutom spara pengar och minska antalet kundärenden.

Kunder ställer idag högre krav på de bolag de väljer och flera faktorer spelar in i den processen – pandemin påskyndade den digitala köpresan, inflationen har gjort oss mer prismedvetna, större intresse kring miljö och givetvis den personliga kopplingen med bolaget. Men kan en automatiserad kommunikation vara svaret på allt detta?

– Självfallet löser inte kundkommunikationen alla utmaningar, men vi är övertygade om att bolag idag måste satsa mer på en transparent och personlig kommunikation för att kunna behålla och öka sin kundkrets. Mer än hälften av alla onlineköp sker via mobiltelefoner och vi kan idag jämföra priser, recensioner och utbud med bara några knapptryck, säger Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility. 

Tillgänglighet skapar möjligheter

Människor har idag flera kontaktytor jämfört med tidigare, och genom att implementera rätt kommunikationsstrategi kan bolag ge en enhetlig upplevelse som gör att fler konverterar och stannar kvar.

– Vi ser att flera bolag har utmaningar med tillgänglighet i de kanaler deras kunder föredrar, eller att bolag inte har en självklar strategi för de olika kanalerna. Vi har hjälpt flera bolag att automatisera deras kundkommunikation med allt ifrån notiser vid driftavbrott, betalningspåminnelser och personliga erbjudanden, säger Robin och fortsätter: 

– I många fall har bolaget endast kontakt med kunden vid fakturering eller i supportärenden och desto viktigare blir det att kommunikationen blir rätt. Det finns stor potential för energibolag att ta sin kommunikation till nästa nivå och vi ser flera uppstickare på marknaden som gjort just detta. Kunder söker dialog och vill ha snabb återkoppling för att stanna kvar, och det är där vi kan hjälpa till. 

– Vi på LINK vet att de allra nöjdaste kunderna är de som kan kontakta bolag i den kanal de själva föredrar, och det är där vi kan hjälpa er. Alla våra lösningar och kanaler går att automatisera för att spara tid och pengar – och givetvis skapar det otroliga affärsmöjligheter för våra kunder.

Om LINK Mobility
LINK Mobility är en global CPaaS-leverantör av mobilkommunikationslösningar och hjälper idag över 40,000 företag världen över. Vi har ett brett utbud av innovativa och skalbara lösningar som skapar värdefull konvergens mellan företag och kunder. LINK är noterat på Oslo Börs under tickern LINK.

Besök LINK Mobilitys hemsida för att läsa mer.

Mer från Link Mobility

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Link Mobility och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera