Hoppa till innehållet

Presidentfru delar modebranschen

”Vilken designer skulle falla till föga och klä Melania Trump?” skriver Maria Lindholm, biträdande redaktör och reporter på Di Weekend.

Paret Trump under festligheterna i samband med presidentinstallationen den 20 januari.
Paret Trump under festligheterna i samband med presidentinstallationen den 20 januari.Foto: Foto: TT

”Jag blev tillfrågad om att klä Melania Trump för ett par år sedan och tackade nej, hon är inte min image”, hade Ford sagt, men förtydligade senare att han menade att makarna Trump borde klä sig i amerikanska designers för en överkomlig penning, medan hans kläder ”är sydda i Italien och är väldigt, väldigt dyra.”

När det väl var dags för Trump att sväras in vässade modepressen pennorna. Vilken designer skulle falla till föga och klä den extremt tystlåtna ex-modellen Melania Trump?

En genomgång visade att frågan var en vattendelare. Många tog aktivt avstånd – Marc Jacobs sade till och med ”Jag har inget som helst intresse i att klä Melania Trump. Jag lägger hellre min energi på att hjälpa alla de som kommer att skadas av Trump.”

Bland de som sade ja fanns Stefano Gabbana från Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger, Calvin Klein (mannen, inte varumärket som han numera inte är del av) och Diane von Furstenberg.

Den 20 januari gjorde Melania Trump entré i en ljusblå klänning, omlottkavaj och pumps i samma färg från Ralph Lauren. Fansen sade att klädvalet var tydligt inspirerat av Jackie Kennedy när hennes make John F Kennedy svors in 1961. De kritiska sade att hon såg utklädd och ansträngd ut.

Det som pågår inom den amerikanska politiken är surrealistiskt och skrämmande. Men mode är business, och mycket som är sjukt kan snabbt normaliseras, särskilt om det finns ekonomisk belöning att hämta för ett lappkast. Kanske blir det som designern Carolina Herrera uttryckte sig:

”Om två, tre månader kommer alla designers att höra av sig, eftersom de arbetar med mode. Alla kommer att klä Melania. Hon representerar ju USA nu.”

Innehåll från Link MobilityAnnons

Automatiserad kommunikation skapar bättre kundrelationer

Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.
Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.

Att en personlig kommunikation skapar bättre kundrelationer säger sig självt, men genom att automatisera flera steg genom kundresan kan ni dessutom spara pengar och minska antalet kundärenden.

Kunder ställer idag högre krav på de bolag de väljer och flera faktorer spelar in i den processen – pandemin påskyndade den digitala köpresan, inflationen har gjort oss mer prismedvetna, större intresse kring miljö och givetvis den personliga kopplingen med bolaget. Men kan en automatiserad kommunikation vara svaret på allt detta?

– Självfallet löser inte kundkommunikationen alla utmaningar, men vi är övertygade om att bolag idag måste satsa mer på en transparent och personlig kommunikation för att kunna behålla och öka sin kundkrets. Mer än hälften av alla onlineköp sker via mobiltelefoner och vi kan idag jämföra priser, recensioner och utbud med bara några knapptryck, säger Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility. 

Tillgänglighet skapar möjligheter

Människor har idag flera kontaktytor jämfört med tidigare, och genom att implementera rätt kommunikationsstrategi kan bolag ge en enhetlig upplevelse som gör att fler konverterar och stannar kvar.

– Vi ser att flera bolag har utmaningar med tillgänglighet i de kanaler deras kunder föredrar, eller att bolag inte har en självklar strategi för de olika kanalerna. Vi har hjälpt flera bolag att automatisera deras kundkommunikation med allt ifrån notiser vid driftavbrott, betalningspåminnelser och personliga erbjudanden, säger Robin och fortsätter: 

– I många fall har bolaget endast kontakt med kunden vid fakturering eller i supportärenden och desto viktigare blir det att kommunikationen blir rätt. Det finns stor potential för energibolag att ta sin kommunikation till nästa nivå och vi ser flera uppstickare på marknaden som gjort just detta. Kunder söker dialog och vill ha snabb återkoppling för att stanna kvar, och det är där vi kan hjälpa till. 

– Vi på LINK vet att de allra nöjdaste kunderna är de som kan kontakta bolag i den kanal de själva föredrar, och det är där vi kan hjälpa er. Alla våra lösningar och kanaler går att automatisera för att spara tid och pengar – och givetvis skapar det otroliga affärsmöjligheter för våra kunder.

Om LINK Mobility
LINK Mobility är en global CPaaS-leverantör av mobilkommunikationslösningar och hjälper idag över 40,000 företag världen över. Vi har ett brett utbud av innovativa och skalbara lösningar som skapar värdefull konvergens mellan företag och kunder. LINK är noterat på Oslo Börs under tickern LINK.

Besök LINK Mobilitys hemsida för att läsa mer.

Mer från Link Mobility

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Link Mobility och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera