Hoppa till innehållet

Porschefynd i Seinfelds garagerensning

Komikern Jerry Seinfeld rensar upp i garaget. Senare i vår säljer han tre av sina Porschebilar på auktion i USA. Juvelen i samlingen är en 550 Spyder från 1955 som väntas få en prislapp på minst 42 miljoner kronor.

EXKLUSIV. Jerry Seinfelds Porsche 550 Spyder från 1955 är ett av dragplåstren på årets Amelia Island Auction.
EXKLUSIV. Jerry Seinfelds Porsche 550 Spyder från 1955 är ett av dragplåstren på årets Amelia Island Auction.Foto: Gooding & Company

Exklusiva Amelia Island Auction i Florida i mitten av mars har fått ett dragplåster som heter duga: Jerry Seinfeld gör sig av med tre av sina älskade Porschebilar. Ögonstenen är en blå 550 Spyder, komplett med originalinteriör och i vad som beskrivs som superbt skick.

”Jag har aldrig köpt bilar som en investering och ser mig inte som en samlare. Jag älskar bilar helt enkelt”, säger komikern i ett uttalande på auktionshusets webbplats.

Anledningen till försäljningen tycks inte vara missnöje med fordonen, tvärtom.

”Jag älskar fortfarande de här bilarna, men nu är det dags för någon annan att få njuta av dem precis som jag har gjort”, säger Jerry Seinfeld som med försäljningen bara gör sig av med 10 procent av sin samling.

Utöver Spydern säljer han en mintgrön Carrera Speedster från 1958. Den är unik i den meningen att den är en av totalt 151 byggda och endast en av 13 med den speciella färgen och spås säljas för uppemot 21 miljoner kronor.

I garagerensningen ingår även en kanariegul 911 Carrera från 1974, specialbyggd för racing. Den väntas dra in mellan  10 och 12 miljoner kronor.

Fjolårets auktion i Florida, som hölls av RM Sotheby’s omsatte totalt 60 miljoner dollar, motsvarande drygt en halv miljard kronor, vilket är rekord för Amelia Island. Samtliga objekt såldes då.

Vad är DIN bil värd? Kolla med ditt regnummer! (Extern tjänst)

Innehåll från Link MobilityAnnons

Automatiserad kommunikation skapar bättre kundrelationer

Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.
Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.

Att en personlig kommunikation skapar bättre kundrelationer säger sig självt, men genom att automatisera flera steg genom kundresan kan ni dessutom spara pengar och minska antalet kundärenden.

Kunder ställer idag högre krav på de bolag de väljer och flera faktorer spelar in i den processen – pandemin påskyndade den digitala köpresan, inflationen har gjort oss mer prismedvetna, större intresse kring miljö och givetvis den personliga kopplingen med bolaget. Men kan en automatiserad kommunikation vara svaret på allt detta?

– Självfallet löser inte kundkommunikationen alla utmaningar, men vi är övertygade om att bolag idag måste satsa mer på en transparent och personlig kommunikation för att kunna behålla och öka sin kundkrets. Mer än hälften av alla onlineköp sker via mobiltelefoner och vi kan idag jämföra priser, recensioner och utbud med bara några knapptryck, säger Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility. 

Tillgänglighet skapar möjligheter

Människor har idag flera kontaktytor jämfört med tidigare, och genom att implementera rätt kommunikationsstrategi kan bolag ge en enhetlig upplevelse som gör att fler konverterar och stannar kvar.

– Vi ser att flera bolag har utmaningar med tillgänglighet i de kanaler deras kunder föredrar, eller att bolag inte har en självklar strategi för de olika kanalerna. Vi har hjälpt flera bolag att automatisera deras kundkommunikation med allt ifrån notiser vid driftavbrott, betalningspåminnelser och personliga erbjudanden, säger Robin och fortsätter: 

– I många fall har bolaget endast kontakt med kunden vid fakturering eller i supportärenden och desto viktigare blir det att kommunikationen blir rätt. Det finns stor potential för energibolag att ta sin kommunikation till nästa nivå och vi ser flera uppstickare på marknaden som gjort just detta. Kunder söker dialog och vill ha snabb återkoppling för att stanna kvar, och det är där vi kan hjälpa till. 

– Vi på LINK vet att de allra nöjdaste kunderna är de som kan kontakta bolag i den kanal de själva föredrar, och det är där vi kan hjälpa er. Alla våra lösningar och kanaler går att automatisera för att spara tid och pengar – och givetvis skapar det otroliga affärsmöjligheter för våra kunder.

Om LINK Mobility
LINK Mobility är en global CPaaS-leverantör av mobilkommunikationslösningar och hjälper idag över 40,000 företag världen över. Vi har ett brett utbud av innovativa och skalbara lösningar som skapar värdefull konvergens mellan företag och kunder. LINK är noterat på Oslo Börs under tickern LINK.

Besök LINK Mobilitys hemsida för att läsa mer.

Mer från Link Mobility

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Link Mobility och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera