Hoppa till innehållet

Han är Sveriges bästa bartender

Vill man testa Sveriges bästa drinkar bör man åka till Stockholm. Här jobbar nämligen Johan Peter Evers, som utsetts till Sveriges bästa bartender.

DRINKVINNARE. Johan Peter Evers jobbar till vardags på Story Hotel i Stockholm.
DRINKVINNARE. Johan Peter Evers jobbar till vardags på Story Hotel i Stockholm.

Kaffe- och violmacererad Vermouth, Angostura bitter och Cherry herring. Det är några av ingredienserna i Convel Springs, en av de drinkar som Johan Peter Evers skapat. Efter att ha tävlat i två dagar, tog han i hård konkurrens, hem vinsten i bartendertävlingen Diageo World Class Bartender of the Year, arrangerad av den brittiska dryckeskoncernen Diageo.

Sammanlagt deltog tolv nordiska finalister i tävlingen, och vinnaren från respektive land kommer att få representera sitt land i den internationella tävlingen som hålls i Miami i september.

"Jag är jätteglad över att ha vunnit", säger Johan Peter Evers i ett uttalande.

Till vardags arbetar han som bartender på den kinesiska restaurangen Ling Long, som ligger i det moderna hotellet Story hotel i Stockholm. Den som tyckte att drinken Convel springs lät smarrig, bör därför styra stegen dit, eftersom sannolikheten att en vinnande drink hamnar på barens cocktailmeny inom kort är hög.

Men den som inte har möjlighet att ta sig till Stockholm behöver inte misströsta. I april i år arrangerades nämligen Sveriges oficiella bartendermästerskap av Sveriges Bartender Gille, där årets bartender blev Fredrik Lundegård som är verksam på Mat & Destillat i Lund. Och fjolårets vinnare Dosa Ivanov från Norda Bar & Grill på Clarion Post i Göteborg, är regerande världsmästare i World Cocktail Championship.

Innehåll från Link MobilityAnnons

Automatiserad kommunikation skapar bättre kundrelationer

Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.
Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.

Att en personlig kommunikation skapar bättre kundrelationer säger sig självt, men genom att automatisera flera steg genom kundresan kan ni dessutom spara pengar och minska antalet kundärenden.

Kunder ställer idag högre krav på de bolag de väljer och flera faktorer spelar in i den processen – pandemin påskyndade den digitala köpresan, inflationen har gjort oss mer prismedvetna, större intresse kring miljö och givetvis den personliga kopplingen med bolaget. Men kan en automatiserad kommunikation vara svaret på allt detta?

– Självfallet löser inte kundkommunikationen alla utmaningar, men vi är övertygade om att bolag idag måste satsa mer på en transparent och personlig kommunikation för att kunna behålla och öka sin kundkrets. Mer än hälften av alla onlineköp sker via mobiltelefoner och vi kan idag jämföra priser, recensioner och utbud med bara några knapptryck, säger Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility. 

Tillgänglighet skapar möjligheter

Människor har idag flera kontaktytor jämfört med tidigare, och genom att implementera rätt kommunikationsstrategi kan bolag ge en enhetlig upplevelse som gör att fler konverterar och stannar kvar.

– Vi ser att flera bolag har utmaningar med tillgänglighet i de kanaler deras kunder föredrar, eller att bolag inte har en självklar strategi för de olika kanalerna. Vi har hjälpt flera bolag att automatisera deras kundkommunikation med allt ifrån notiser vid driftavbrott, betalningspåminnelser och personliga erbjudanden, säger Robin och fortsätter: 

– I många fall har bolaget endast kontakt med kunden vid fakturering eller i supportärenden och desto viktigare blir det att kommunikationen blir rätt. Det finns stor potential för energibolag att ta sin kommunikation till nästa nivå och vi ser flera uppstickare på marknaden som gjort just detta. Kunder söker dialog och vill ha snabb återkoppling för att stanna kvar, och det är där vi kan hjälpa till. 

– Vi på LINK vet att de allra nöjdaste kunderna är de som kan kontakta bolag i den kanal de själva föredrar, och det är där vi kan hjälpa er. Alla våra lösningar och kanaler går att automatisera för att spara tid och pengar – och givetvis skapar det otroliga affärsmöjligheter för våra kunder.

Om LINK Mobility
LINK Mobility är en global CPaaS-leverantör av mobilkommunikationslösningar och hjälper idag över 40,000 företag världen över. Vi har ett brett utbud av innovativa och skalbara lösningar som skapar värdefull konvergens mellan företag och kunder. LINK är noterat på Oslo Börs under tickern LINK.

Besök LINK Mobilitys hemsida för att läsa mer.

Mer från Link Mobility

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Link Mobility och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera