Hoppa till innehållet

»Barn har också rätt till ett privatliv«

Telenor-vd:n Patrik Hofbauer ska utbilda alla 2 000 anställda om barn och trygghet på nätet.

Patrik Hofbauer.
Patrik Hofbauer.

Kommer kontoren att stå helt tomma på torsdag?
"Nej, vi gör det här under olika tider, skulle vi ta med hela personalen på en gång så skulle det bli för omfattande och dessutom har vi inte ens tillräckligt stora lokaler."

Varför ska man utbilda hela personalstyrkan om trygghet på nätet?
"Vi vill öka kunskapsnivån om det här och samtidigt vill vi att våra medarbetare ska vara ambassadörer för vårt projekt Nätprat och sprida budskapet vidare. Förhoppningsvis kan vi alla skapa en dialog mellan föräldrar och barn, eller egentligen mellan alla vuxna och barn, inte bara föräldrar."

Vilka frågor ska man ställa till sina barn?
"Bäst är nog att sätta sig ner och bara försöka få en överblick, vilka sociala medier använder de sig av och sedan fråga dem om vilka kommentarer de både ger och får. Men jag tror inte att man ska förhöra sina barn eller spionera på dem, de måste ha rätt till ett privatliv de med."

Hänger föräldrar med i vad som händer på nätet?
"Föräldrar i dag är generellt bättre än det varit tidigare men barnen ligger alltid steget före. Det dyker hela tiden upp nya sociala medier som det inte går att följa med i, dagens barn är så pass digitala till sin natur på ett sätt som till exempel min generation inte är."

Innehåll från Link MobilityAnnons

Automatiserad kommunikation skapar bättre kundrelationer

Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.
Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.

Att en personlig kommunikation skapar bättre kundrelationer säger sig självt, men genom att automatisera flera steg genom kundresan kan ni dessutom spara pengar och minska antalet kundärenden.

Kunder ställer idag högre krav på de bolag de väljer och flera faktorer spelar in i den processen – pandemin påskyndade den digitala köpresan, inflationen har gjort oss mer prismedvetna, större intresse kring miljö och givetvis den personliga kopplingen med bolaget. Men kan en automatiserad kommunikation vara svaret på allt detta?

– Självfallet löser inte kundkommunikationen alla utmaningar, men vi är övertygade om att bolag idag måste satsa mer på en transparent och personlig kommunikation för att kunna behålla och öka sin kundkrets. Mer än hälften av alla onlineköp sker via mobiltelefoner och vi kan idag jämföra priser, recensioner och utbud med bara några knapptryck, säger Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility. 

Tillgänglighet skapar möjligheter

Människor har idag flera kontaktytor jämfört med tidigare, och genom att implementera rätt kommunikationsstrategi kan bolag ge en enhetlig upplevelse som gör att fler konverterar och stannar kvar.

– Vi ser att flera bolag har utmaningar med tillgänglighet i de kanaler deras kunder föredrar, eller att bolag inte har en självklar strategi för de olika kanalerna. Vi har hjälpt flera bolag att automatisera deras kundkommunikation med allt ifrån notiser vid driftavbrott, betalningspåminnelser och personliga erbjudanden, säger Robin och fortsätter: 

– I många fall har bolaget endast kontakt med kunden vid fakturering eller i supportärenden och desto viktigare blir det att kommunikationen blir rätt. Det finns stor potential för energibolag att ta sin kommunikation till nästa nivå och vi ser flera uppstickare på marknaden som gjort just detta. Kunder söker dialog och vill ha snabb återkoppling för att stanna kvar, och det är där vi kan hjälpa till. 

– Vi på LINK vet att de allra nöjdaste kunderna är de som kan kontakta bolag i den kanal de själva föredrar, och det är där vi kan hjälpa er. Alla våra lösningar och kanaler går att automatisera för att spara tid och pengar – och givetvis skapar det otroliga affärsmöjligheter för våra kunder.

Om LINK Mobility
LINK Mobility är en global CPaaS-leverantör av mobilkommunikationslösningar och hjälper idag över 40,000 företag världen över. Vi har ett brett utbud av innovativa och skalbara lösningar som skapar värdefull konvergens mellan företag och kunder. LINK är noterat på Oslo Börs under tickern LINK.

Besök LINK Mobilitys hemsida för att läsa mer.

Mer från Link Mobility

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Link Mobility och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera