Arenaområdet vid Globen och Tele2-arena i Stockholm förbereds som bäst för semifinalerna i Eurovision Song Contest den 10 och den 12 maj, samt för den stora finalen i Eurovision.
Martin Österdahl är tillsammans med Johan Bernhagen exekutiv producent och den som bestämmer över vad som kommer synas i rutan för minst 200 miljoner tv-tittare.
"Om förra gången i Malmö var en flirt med Eurovisions ursprung kommer det bli betydligt mer "high tech" den här gången och en produktion som går i linje med Stockholm som centrum för innovation och teknisk utveckling. Vi har ambitionen att slå världen med häpnad.", säger Martin Österdahl.
Om du jämför den här produktionen med andra stora tv-sända evenemang, hur stort är Eurovision?
"Stort! Det här är världens största och mest avancerade liveproduktion. Dessutom kommer 1 400 delegater från 43 olika länder och 2 000 ackrediterade journalister som ska tas om hand."
Bland nyheterna i år märks exempelvis det faktum att Australien är med i tävlingen och att schlagern sänds även i Kina.
"Det är första gången Eurovision sänds på kinesisk tv. Vad det betyder i räckvidd är svårt att bedöma, men potentiellt är det ett par hundra miljoner tittare. Dessutom är ett amerikanskt tv-bolag på väg in."
Men den största nyheten är ändå att röstningen kommer att presenteras på ett annorlunda sätt.
"Precis som i Melodifestivalen delar vi upp juryröster och telefonröster i olika potter och presenterar juryrösterna först och sedan telefonrösterna i en stigande ordning den här gången."
Varför då?
"Vi vill kunna ha ett kontrollerbart slut och hålla på spänningen till sista minuten. Det ska inte bli som när Loreen vann i Baku att alla visste att det var klart 30 minuter innan sändningens slut. Som tv-producent vill man kontrollera skeendet, bygga dramaturgi och ha ett värdigt vinnarögonblick", säger Martin Österdahl.
Men som tittare vill man ju ha de där sköna rösterna som avslöjar poängfördelningen?
"Haha, självklart, och sändningen får inte bli för perfekt. Vi ska inte förstöra något i traditionen med att gå runt till alla länder och lyssna på deras talespersoner. Men det som den personen redovisar är bara jurypoängen den här gången."
Nu är antalet deltagarländer uppe i 43, hur mycket kan tävlingen växa?
"De senaste tio åren har underhållnings-tv tappat sin familjesamlande funktion. Men Eurovision är det fantastiska undantaget som fortfarande växer. Men det börjar bli ohållbart med 3,5 timme sändning med 26 låtar i finalen. Om fler länder ska med bör tävlingarna nog delas in i någon typ av kvalsystem."
Finns det något land där intresset för Eurovision är lika stort som i Sverige?
"Nej. Det finns inget annat land där vi dominerar i tv som i Sverige. Och det finns inga tecken på att intresset ska avta."
Till stor del beror det säkert på att Sverige haft framgång de senaste åren med artister som Loreen 2012 och Måns Zelmerlöw 2015.
"För sex år sedan, när vi kom hem från Oslo där Sverige inte var med i finalen stod det på löpsedlarna att vi lika gärna kunde lägga ner. Det svänger fort", säger Martin Österdahl.
Hur är det att jobba med Eurovision jämfört med andra stora evenemang?
"Det är otroligt roligt och en stor ära så klart. Men det är en utmaning också, inte bara för att det är ett stort evenemang utan också eftersom alla man träffar har en åsikt."
"Eurovision är dessutom en fin gammal tradition som startade på 1950-talet med en tanke om att förena Europa i glädje och musik och främja europeisk mångfald. Det var viktigt då, och är inte mindre viktigt nu", säger Martin Österdahl.
Från SVT jobbar totalt 750 personer med tävlingarna, Stockholms stad bidrar med 350 personer och dessutom finns 550 volontärer med och ser till att evenemanget går som det ska.
"Normalt går inte SVT ut och pratar produktionsbudgetar. Men i det här fallet, med en så exceptionell produktion går vi ut med att Eurovision inte får kosta mer än 120 miljoner kronor för SVT. Det är mycket pengar, men den lägsta summan för en Eurovision-produktion på 2000-talet."
Biljettpriserna ligger på från 100 kronor till omkring 2 500 kronor.
"Det ska finnas möjlighet för alla att komma hit och för 100 kronor kan man se en repetition. Men vill man gå på finalen är det dyrare", säger Martin Österdahl.