Hoppa till innehållet

Badbyxan som ska förändra mäns liv

Med multibadbyxan Meander hoppas Panos Emporio kunna ”revolutionera badmodet”. Men frågan är om inte badklädeskungen från Borås snarare gjort sin egen ”man-bra”?

SÅ GÅR DET TILL. Sidorna på badshortsen kan öppnas med en dold dragkedja. Tyget rullas upp, fästes fram och bak med tryckknappar, och badbyxan Meander förvandlas till en kortare brief.
SÅ GÅR DET TILL. Sidorna på badshortsen kan öppnas med en dold dragkedja. Tyget rullas upp, fästes fram och bak med tryckknappar, och badbyxan Meander förvandlas till en kortare brief.Foto: Foto: Panos Emporio

Minns ni avsnittet i tv-serien Seinfeld då George pappa och Kramer hoppas kunna slå världen med häpnad med sin innovation ” the man bra”, den manliga bh:n? Den episoden är i alla fall det första som ploppar upp i min hjärna när jag läser pressmeddelandet från Panos Emporio med rubriken ”en innovation inom badmode”.

Badklädesdesignern Panos Papadopoulos uppger att han arbetat i fem år med att ta fram Meander – ”en badbyxa för den moderna mannen som inte vill behöva välja mellan längre shorts eller kortare briefs”. 

”Meander är en revolution som innebär frihet för mannen att själv reglera badbyxans passform så att den passar för både vältränade lår och de som vill undvika zebraränder. För vem vill gå runt med olika nyanser på sina lår?", säger Panos Papadopoulos i pressmeddelandet.

Det finns säkert de som känner igen sig.

Panos Emporio, som i år firar 30 år som märke i Sverige, verkar i alla fall vara övertygade om att det sitter på en blivande världssuccé som "kommer att förändra mäns liv":

”I och med Meander sätts Sverige på världskartan och tar badmodet till en helt ny nivå”, skriver bolaget.

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera