Minns ni avsnittet i tv-serien Seinfeld då George pappa och Kramer hoppas kunna slå världen med häpnad med sin innovation ” the man bra”, den manliga bh:n? Den episoden är i alla fall det första som ploppar upp i min hjärna när jag läser pressmeddelandet från Panos Emporio med rubriken ”en innovation inom badmode”.
Badklädesdesignern Panos Papadopoulos uppger att han arbetat i fem år med att ta fram Meander – ”en badbyxa för den moderna mannen som inte vill behöva välja mellan längre shorts eller kortare briefs”.
”Meander är en revolution som innebär frihet för mannen att själv reglera badbyxans passform så att den passar för både vältränade lår och de som vill undvika zebraränder. För vem vill gå runt med olika nyanser på sina lår?", säger Panos Papadopoulos i pressmeddelandet.
Det finns säkert de som känner igen sig.
Panos Emporio, som i år firar 30 år som märke i Sverige, verkar i alla fall vara övertygade om att det sitter på en blivande världssuccé som "kommer att förändra mäns liv":
”I och med Meander sätts Sverige på världskartan och tar badmodet till en helt ny nivå”, skriver bolaget.