Hoppa till innehållet

Tennis: »Jag är mer trygg i mig själv nu«

Efter en motig start på säsongen klättrar Sverigetvåan Rebecca Peterson vidare mot toppen. Hon har vässat serven och blivit om möjligt ännu mer noggrann – på och utanför banan.

Rebecca Peterson är laddad för Swedish Open i Båstad.
Rebecca Peterson är laddad för Swedish Open i Båstad.Foto: Jesper Frisk

Du hade en tuff start på säsongen, men några ynkliga rankningspoäng. Men därefter fick du ett raketlyft och nådde personbästa på 119 på rankningslistan. Vad var det som hände?
”Jag med i några WTA-turneringar och där är det tuffa matcher redan från start, man har inte råd med några misstag. Jag var nära flera gånger trots att jag mötte väldigt bra spelare. Ibland får man matcherna med sig och ibland inte. Jag har tagit med mig mycket erfarenhet från de där matcherna.”

När vi träffades för två år sedan hade du spelat in drygt 285 000 kronor. I dag är du uppe i 1,3 miljoner kronor. Vad gör du med pengarna?
”Det kostar extremt mycket att träna och tävla så det blir inte mycket kvar. Pengarna ger mig möjlighet att betala för resor och att en coach ska följa med på turneringar. Jag behöver inte åka ensam längre vilket är skönt. Jag är väldigt tacksam att jag fått ekonomiskt stöd från så många håll.”

Du sa då att du ville ”hitta en balans i att vara seriös, men inte för allvarlig”. Hur har det gått?
”Jag är lugnare och mer trygg i mig själv nu. Jag vet hur jag vill spela och försöker få lägstanivån att bli högre.”

På vilket sätt har du förändrats tycker du själv under de senaste åren?
”Jag har blivit mer noggrann utanför banan. Tar hand om mig själv mer och har blivit bättre på återhämtning. Jag har lagt till mer rutiner i träningen och i vardagen. Jag har i och för sig alltid tyckt att jag var noggrann, men nu är jag det mer i detaljerna.”

Innebär det att du också kör med speciell kost?
”Nej, jag har aldrig hållit på med någon specialkost utan försöker äta allmänt bra. På tävling har jag alltid med mig banan och vatten. Är det väldigt varmt kan man behöva stötta med mineraler och energidryck.”

Du har en ganska aggressiv spelstil.
”Ja, jag försöker jobba runt mycket med min forehand. Serven har jag lagt ned en del tid på för att utveckla.”

Men du är ganska passiv på sociala medier, är inte det viktigt för att bygga ditt varumärke?
”Jo, jag kan bli mycket bättre på det. Men jag har aldrig varit särskilt utåtriktad på det sättet.”

Vilken match bär du med dig som den bästa hittills i år?
”Den första grustävlingen i Osprey i Florida kändes väldigt bra. En bra start på grussäsongen där jag kände mig stark. Tidigare har mina bästa resultat kommit på hardcourt utomhus, nu går det bättre på grus.”

Vilken turnering är du mest peppad inför i år?
”Jag ser fram emot varje tävling faktiskt. Men självklart är det förstås väldigt speciellt att spela i Båstad.”

Vad gör du utanför tennisbanan, hur ser en riktigt bra ledighet ut?
”Att bara få vara hemma med familjen och göra ingenting, och även träffa kompisar. Det finns sällan tid för att koppla av på det sättet.”

Vad läser du för böcker?
”Det blir mest självbiografier. Just nu håller jag på med Klas Ingessons självbiografi som är riktigt bra – särskilt det som handlar om att inte ge upp, klaga eller tycka synd om sig själv.”

Vilken spelare trivs du bäst med på touren?
”Anett Kontaveit. Hon är från Estland precis som min familj. Vi kommer bra överens och hennes mamma har till och med spelat mot min pappa. Anett ligger på topp 100 listan och vi har mötts ganska många gånger, men hon har vunnit de flesta gångerna.”

Du har ungefär samma plats på rankningslistan som Elias Ymer på herrtouren, men får inte jämförelsevis lika mycket uppmärksamhet. Vad tror du det beror på?
”Herrtennisen bevakas ju generellt mer i medierna. Men det är klart att det känns lite trist att vi inte får den sortens uppmärksamhet.”

När tar du dig in på 100-listan?
”Det är jättesvårt att säga. Jag vill inte sätta onödig press på mig själv genom att sätta ett exakt datum. Rankningen får följa min utveckling, men snart hoppas jag.”

Innehåll från Link MobilityAnnons

Automatiserad kommunikation skapar bättre kundrelationer

Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.
Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.

Att en personlig kommunikation skapar bättre kundrelationer säger sig självt, men genom att automatisera flera steg genom kundresan kan ni dessutom spara pengar och minska antalet kundärenden.

Kunder ställer idag högre krav på de bolag de väljer och flera faktorer spelar in i den processen – pandemin påskyndade den digitala köpresan, inflationen har gjort oss mer prismedvetna, större intresse kring miljö och givetvis den personliga kopplingen med bolaget. Men kan en automatiserad kommunikation vara svaret på allt detta?

– Självfallet löser inte kundkommunikationen alla utmaningar, men vi är övertygade om att bolag idag måste satsa mer på en transparent och personlig kommunikation för att kunna behålla och öka sin kundkrets. Mer än hälften av alla onlineköp sker via mobiltelefoner och vi kan idag jämföra priser, recensioner och utbud med bara några knapptryck, säger Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility. 

Tillgänglighet skapar möjligheter

Människor har idag flera kontaktytor jämfört med tidigare, och genom att implementera rätt kommunikationsstrategi kan bolag ge en enhetlig upplevelse som gör att fler konverterar och stannar kvar.

– Vi ser att flera bolag har utmaningar med tillgänglighet i de kanaler deras kunder föredrar, eller att bolag inte har en självklar strategi för de olika kanalerna. Vi har hjälpt flera bolag att automatisera deras kundkommunikation med allt ifrån notiser vid driftavbrott, betalningspåminnelser och personliga erbjudanden, säger Robin och fortsätter: 

– I många fall har bolaget endast kontakt med kunden vid fakturering eller i supportärenden och desto viktigare blir det att kommunikationen blir rätt. Det finns stor potential för energibolag att ta sin kommunikation till nästa nivå och vi ser flera uppstickare på marknaden som gjort just detta. Kunder söker dialog och vill ha snabb återkoppling för att stanna kvar, och det är där vi kan hjälpa till. 

– Vi på LINK vet att de allra nöjdaste kunderna är de som kan kontakta bolag i den kanal de själva föredrar, och det är där vi kan hjälpa er. Alla våra lösningar och kanaler går att automatisera för att spara tid och pengar – och givetvis skapar det otroliga affärsmöjligheter för våra kunder.

Om LINK Mobility
LINK Mobility är en global CPaaS-leverantör av mobilkommunikationslösningar och hjälper idag över 40,000 företag världen över. Vi har ett brett utbud av innovativa och skalbara lösningar som skapar värdefull konvergens mellan företag och kunder. LINK är noterat på Oslo Börs under tickern LINK.

Besök LINK Mobilitys hemsida för att läsa mer.

Mer från Link Mobility

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Link Mobility och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera