Hoppa till innehållet

»Jag låg raklång och dammsög under sofforna hos tanterna«

Efter fem år som make till Sveriges blivande drottning har prins Daniel mejslat ut sin egen roll i offentligheten, där hälsa och entreprenörskap är hans profilfrågor.
”Det är fantastiskt att få företräda en institution som kan fungera som en enande positiv kraft när den är som bäst”, säger han i en exklusiv intervju med Di Weekend.

HEMMASTADD. Prins Daniel tar emot i biblioteket, möblerat bland annat med en benvit soffa med gröna sidenkuddar.
HEMMASTADD. Prins Daniel tar emot i biblioteket, möblerat bland annat med en benvit soffa med gröna sidenkuddar.Foto: Foto: Jack Mikrut
Prins Daniel tar emot i biblioteket, möblerat bland annat med en benvit soffa med gröna sidenkuddar.Foto: Jack Mikrut
Prins Daniel sparkar loss med barn och föräldrar när de övar taekwondo med Taekwondo klubb Viking i Jordbro.Foto: Jack MIkrut
”Det som är spännande med er generation är att ni bryr er om er omvärld, och jag kan inte tänka mig något bättre sätt att påverka än att starta eget företag”, säger prins Daniel när han föreläser för eleverna på Tingvalla gymnasium i Karlstad.Foto: Jack Mikrut
Docent Erik Melén, i mitten, tar emot Prins Daniels forskningsanslag till yngre lovande forskare för sin astmaforskning på Karolinska Institutet. Till vänster står Kristina Sparreljung, generalsekreterare för Hjärt-Lungfonden, som delar ut anslaget.Foto: Jack Mikrut
Efter avslutad kampsportsträning får utövarna äta middag med prinsen. ”Jag älskar mötena med barnen”, säger han
Efter avslutad kampsportsträning får utövarna äta middag med prinsen. ”Jag älskar mötena med barnen”, säger hanFoto: Jack Mikrut
Innehåll från Link MobilityAnnons

Automatiserad kommunikation skapar bättre kundrelationer

Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.
Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.

Att en personlig kommunikation skapar bättre kundrelationer säger sig självt, men genom att automatisera flera steg genom kundresan kan ni dessutom spara pengar och minska antalet kundärenden.

Kunder ställer idag högre krav på de bolag de väljer och flera faktorer spelar in i den processen – pandemin påskyndade den digitala köpresan, inflationen har gjort oss mer prismedvetna, större intresse kring miljö och givetvis den personliga kopplingen med bolaget. Men kan en automatiserad kommunikation vara svaret på allt detta?

– Självfallet löser inte kundkommunikationen alla utmaningar, men vi är övertygade om att bolag idag måste satsa mer på en transparent och personlig kommunikation för att kunna behålla och öka sin kundkrets. Mer än hälften av alla onlineköp sker via mobiltelefoner och vi kan idag jämföra priser, recensioner och utbud med bara några knapptryck, säger Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility. 

Tillgänglighet skapar möjligheter

Människor har idag flera kontaktytor jämfört med tidigare, och genom att implementera rätt kommunikationsstrategi kan bolag ge en enhetlig upplevelse som gör att fler konverterar och stannar kvar.

– Vi ser att flera bolag har utmaningar med tillgänglighet i de kanaler deras kunder föredrar, eller att bolag inte har en självklar strategi för de olika kanalerna. Vi har hjälpt flera bolag att automatisera deras kundkommunikation med allt ifrån notiser vid driftavbrott, betalningspåminnelser och personliga erbjudanden, säger Robin och fortsätter: 

– I många fall har bolaget endast kontakt med kunden vid fakturering eller i supportärenden och desto viktigare blir det att kommunikationen blir rätt. Det finns stor potential för energibolag att ta sin kommunikation till nästa nivå och vi ser flera uppstickare på marknaden som gjort just detta. Kunder söker dialog och vill ha snabb återkoppling för att stanna kvar, och det är där vi kan hjälpa till. 

– Vi på LINK vet att de allra nöjdaste kunderna är de som kan kontakta bolag i den kanal de själva föredrar, och det är där vi kan hjälpa er. Alla våra lösningar och kanaler går att automatisera för att spara tid och pengar – och givetvis skapar det otroliga affärsmöjligheter för våra kunder.

Om LINK Mobility
LINK Mobility är en global CPaaS-leverantör av mobilkommunikationslösningar och hjälper idag över 40,000 företag världen över. Vi har ett brett utbud av innovativa och skalbara lösningar som skapar värdefull konvergens mellan företag och kunder. LINK är noterat på Oslo Börs under tickern LINK.

Besök LINK Mobilitys hemsida för att läsa mer.

Mer från Link Mobility

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Link Mobility och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera