Hoppa till innehållet

Fajten för livet – och företaget

Han genomförde Sveriges största företags-rekonstruktion i modern tid och räddade mediekoncernen Stampen och Göteborgs-Posten från konkurs – samtidigt som han genomgick en svår cancerbehandling.
Möt 45-årige Martin Alsander, koncernchefen och trebarnspappan som vägrar ge sig.

”I början såg det för jäkligt ut. På mitt första styrelsemöte som koncernchef visade jag ett avsnitt ur filmen Apollo 13, du vet den där scenen där de ska få in en fyrkantig kloss i ett runt hål ...”
”I början såg det för jäkligt ut. På mitt första styrelsemöte som koncernchef visade jag ett avsnitt ur filmen Apollo 13, du vet den där scenen där de ska få in en fyrkantig kloss i ett runt hål ...”Foto: Foto: Jesper Frisk
”I början såg det för jäkligt ut. På mitt första styrelsemöte som koncernchef visade jag ett avsnitt ur filmen Apollo 13, du vet den där scenen där de ska få in en fyrkantig kloss i ett runt hål ...”Foto: Jesper Frisk
Martin Alsander har ingen övernattningslägenhet i Göteborg utan tar in på hotell när han pendlar mellan hemmet i Enebyberg och Stampen-kontoret i Göteborg.Foto: Jesper Frisk
”Cancern gjorde att jag lättare kunde leva med osäkerheten och trögheten med Stampen än jag annars hade gjort. Frågan är om jag inte fick mer gjort tack vare den distansen – att rädda Stampen var trots allt inte viktigast i livet.”Foto: Jesper Frisk
Skolfoto. Martin Alsander i 10-årsåldern.
Skolfoto. Martin Alsander i 10-årsåldern.Foto: Privat
Innehåll från Link MobilityAnnons

Automatiserad kommunikation skapar bättre kundrelationer

Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.
Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.

Att en personlig kommunikation skapar bättre kundrelationer säger sig självt, men genom att automatisera flera steg genom kundresan kan ni dessutom spara pengar och minska antalet kundärenden.

Kunder ställer idag högre krav på de bolag de väljer och flera faktorer spelar in i den processen – pandemin påskyndade den digitala köpresan, inflationen har gjort oss mer prismedvetna, större intresse kring miljö och givetvis den personliga kopplingen med bolaget. Men kan en automatiserad kommunikation vara svaret på allt detta?

– Självfallet löser inte kundkommunikationen alla utmaningar, men vi är övertygade om att bolag idag måste satsa mer på en transparent och personlig kommunikation för att kunna behålla och öka sin kundkrets. Mer än hälften av alla onlineköp sker via mobiltelefoner och vi kan idag jämföra priser, recensioner och utbud med bara några knapptryck, säger Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility. 

Tillgänglighet skapar möjligheter

Människor har idag flera kontaktytor jämfört med tidigare, och genom att implementera rätt kommunikationsstrategi kan bolag ge en enhetlig upplevelse som gör att fler konverterar och stannar kvar.

– Vi ser att flera bolag har utmaningar med tillgänglighet i de kanaler deras kunder föredrar, eller att bolag inte har en självklar strategi för de olika kanalerna. Vi har hjälpt flera bolag att automatisera deras kundkommunikation med allt ifrån notiser vid driftavbrott, betalningspåminnelser och personliga erbjudanden, säger Robin och fortsätter: 

– I många fall har bolaget endast kontakt med kunden vid fakturering eller i supportärenden och desto viktigare blir det att kommunikationen blir rätt. Det finns stor potential för energibolag att ta sin kommunikation till nästa nivå och vi ser flera uppstickare på marknaden som gjort just detta. Kunder söker dialog och vill ha snabb återkoppling för att stanna kvar, och det är där vi kan hjälpa till. 

– Vi på LINK vet att de allra nöjdaste kunderna är de som kan kontakta bolag i den kanal de själva föredrar, och det är där vi kan hjälpa er. Alla våra lösningar och kanaler går att automatisera för att spara tid och pengar – och givetvis skapar det otroliga affärsmöjligheter för våra kunder.

Om LINK Mobility
LINK Mobility är en global CPaaS-leverantör av mobilkommunikationslösningar och hjälper idag över 40,000 företag världen över. Vi har ett brett utbud av innovativa och skalbara lösningar som skapar värdefull konvergens mellan företag och kunder. LINK är noterat på Oslo Börs under tickern LINK.

Besök LINK Mobilitys hemsida för att läsa mer.

Mer från Link Mobility

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Link Mobility och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera