Hoppa till innehållet

Vrålkul med turbo

Här finns några förändringar i designen. Dörrhandtagen och bakljusen är nya och linjen över bakluckan har förstärkts. Men när Porsche ansiktslyfter 911 är det inte utseendet som är det viktigaste. Den avgörande skillnaden är motorn.

Nya Porsche 911 Carrera S kommer som både coupé och cabriolet.Foto: Daniel Wollstein
Visst finns det smärre förändringar i designen, men den stora nyheten är motorn. Till skillnad från sin föregångare har 911 numera turboladdning.Foto: Carl-Johan Lejland
Trots en acceleration från 0–100 km/tim 3,9 sekunder är bilen lättkörd. Dessutom är det en av världens roligaste bilar att sitta bakom ratten i.Foto: Carl-Johan Lejland
Nya Porsche 911 Carrera S, här i färgen Miami blue.Foto: Carl-Johan Lejland
Bagageutrymmet rymmer 305 liter.
Bagageutrymmet rymmer 305 liter.Foto: Carl-Johan Lejland

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera