Hoppa till innehållet

Lågprislyx retar upp rivalerna

Första generationens Opel Insignia presenterades 2008 och blev årets bil i Europa 2009. Sedan dess har tillverkaren sålt omkring 940 000 exemplar och modellen är en av Opels stora succéer. Mycket talar för att den nya generationen också blir en storsäljare.

Prislappen är förvånande låg på Opel Insignia, skriver Di Weekends Carl Johan Lejland.
Prislappen är förvånande låg på Opel Insignia, skriver Di Weekends Carl Johan Lejland.
Prislappen är förvånande låg på Opel Insignia, skriver Di Weekends Carl Johan Lejland.Foto: Carl Johan Lejland
​Bland flera alternativ imponerar den nya 1,5-liters bensinmotorn.Foto: Carl Johan Lejland
Med ett attraktivt pris hoppas Opel ta kunder från dyrare ”finmärken”.Foto: Carl Johan Lejland
Bra och enkel instrumentering och riktigt bra stolar.Foto: Carl Johan Lejland
Bagageutrymmet är på 490 liter i sedanversionen.Foto: Carl Johan Lejland
Den nya versionen är lägre och sportigare än sin föregångare.
Den nya versionen är lägre och sportigare än sin föregångare.Foto: Carl Johan Lejland

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera