Hoppa till innehållet

Graciös utan klös

F-Pace har lite för mycket ”Grace” för att utsättas för kletig lera och djupt vatten, vassa stenar och förrädisk sand, skriver Håkan Matson.

Noll till 100 tar nästan 9 sekunder och toppfarten ligger bara hjälpligt över 200 km/tim.
Noll till 100 tar nästan 9 sekunder och toppfarten ligger bara hjälpligt över 200 km/tim.Foto: Foto: Håkan Matson
Jaguar siktade först på BMW X4, sedan på Porsche Macan när nya F-Pace utvecklades.
Jaguar siktade först på BMW X4, sedan på Porsche Macan när nya F-Pace utvecklades.Foto: Håkan Matson
Klassiskt bilmärke.Foto: Håkan Matson
Växelväljaren känns igen från övriga Jaguar-modeller, medan knapparna för körprogrammen är misstänkt lika en Range Rover.Foto: Håkan Matson
F-Pace väntas bli Jaguars mest sålda modell – i USA blir andelen hela 40 procent.Foto: Håkan Matson
Interiören har inte riktigt samma moderna lyxkänsla som de bästa konkurrenterna (läs Mercedes GLC).
Interiören har inte riktigt samma moderna lyxkänsla som de bästa konkurrenterna (läs Mercedes GLC).Foto: Håkan Matson

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera