Hoppa till innehållet

Fantasiroadstern som aldrig lyfte

Ur idén att kombinera terrängegenskaperna från en Land Rover 109 med utseendet från en brittisk roadster och en flygplansmotor från andra världskriget föddes Bell Aurens Longnose.

Bell Aurens har använt sig av så många originaldelar som möjligt.
Bell Aurens har använt sig av så många originaldelar som möjligt.Foto: Foto: Bell Aurens
Bell Aurens har använt sig av så många originaldelar som möjligt.
Bell Aurens har använt sig av så många originaldelar som möjligt.Foto: Bell Aurens
Idén med en flyplansmotor övergavs till förmån för en mer konventionell V8.Foto: Bell Aurens
Instrumentpanelen är tydlig och ytterst avskalad.Foto: Bell Aurens
Växellådan är manuell i fem steg. För att få stopp på bilen finns skivbromsar.Foto: Bell Aurens
Med inspiration från sportens värld, växelspaksknopp i form av en cricketboll.
Med inspiration från sportens värld, växelspaksknopp i form av en cricketboll.Foto: Bell Aurens

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera